Jaki wpływ mają filmy na podróżnych?
Kino, jak żadne inne medium, potrafi rozbudzić wyobraźnię widza, odkrywając przed nim nieznane miejsca i wprowadzając go w odległe zakątki świata. Nic więc dziwnego, że filmy są bogatym źródłem inspiracji dla podróżników. KAYAK.pl na podstawie badań przeprowadzonych przez użytkowników postanowił sprawdzić, jak hitowe filmy wpłynęły na kierunki wakacyjne Polaków w ubiegłym roku.
Wśród analizowanych filmów największą inspiracją podróżniczą dla Polaków okazał się Grand Budapest Hotel Wesa Andersona. Jego akcja rozgrywa się w mitycznej krainie Żubrowek. Malowniczy świat przedstawiony przez amerykańskiego reżysera bardzo zafascynował polskich widzów. W ciągu dwóch tygodni od premiery filmu, zainteresowanie lotami do Budapesztu z KAYAK wzrosło aż o 94%, a 97% więcej podróżnych szukało zakwaterowania. Niewątpliwie międzywojenna dekadencja i barwność postaci zawładnęły wyobraźnią Polaków. Nie dali się jednak zwieść umiejscowieniu akcji filmu w bajkowej krainie i wyruszyli na poszukiwanie budapesztańskiego hotelu w sercu Węgier.
Kolejnym filmem, który zainspirował Polaków do dalekich podróży był "Wielki Gatsby" Buza Luhrmanna. Zarówno miłośnicy książkowej postaci tajemniczego milionera, jak i fani Leonarda DiCaprio, który wcielił się w rolę ekscentrycznego bohatera, z niecierpliwością czekali na najnowszą ekranizację kultowej powieści Fitzgeralda. Analiza wyszukiwań lotów przeprowadzona przez KAYAK pokazuje, że 34% więcej podróżnych szukało lotów do Nowego Jorku po premierze polskiego filmu. Natomiast zainteresowanie hotelami wzrosło tylko nieznacznie, bo o 4%. Biorąc jednak pod uwagę rozmach przyjęcia i gościnność Gatsby'ego, nietrudno się domyślić, że większość fanów filmu liczyła na pobyt w majestatycznej rezydencji.
Ciekawostką może okazać się fakt, że opowieść o bitwach hobbitów i krasnoludów wciąż robi duże wrażenie na polskich widzach. Po trzeciej i ostatniej części trylogii Hobbit, liczba wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii na KAYAK wzrosła o 38%. Podobne wrażenie na polskiej publiczności wywarły pingwiny z Madagaskaru. Według analizy KAYAK'a, wyprawę na afrykańską wyspę rozważało o 37% więcej podróżnych niż dwa tygodnie przed obejrzeniem filmu.
Nieco mniejszy, ale wciąż zauważalny wpływ na decyzję Polaków o wyborze kierunku podróży miał film Sekretne życie Waltera Mitty. Epickie przygody na granicy jawy i snu, osadzone w hipnotyzującym krajobrazie natury, zainspirowały 27% więcej podróżnych do szukania lotów do Islandii. Z kolei Dzika droga z Reese Witherspoon to film, który miał nieco inny wpływ na polskich widzów. KAYAK odnotował 20% spadek zainteresowania lotami do Kalifornii po obejrzeniu zmagań bohaterki z koniecznością spędzenia nocy pod gołym niebem na pieszym szlaku turystycznym o długości ponad 1600 mil. Co ciekawe, liczba wyszukiwań hoteli w słonecznym stanie Kalifornia wzrosła o 32%. Sugeruje to, że większości polskich widzów bliższa jest perspektywa spędzenia urlopu w zaciszu hotelowego pokoju niż na forsownej wędrówce pod namiotem.
"W KAYAK zawsze staramy się być na bieżąco z najnowszymi trendami w turystyce i jesteśmy ciekawi, co inspiruje naszych klientów do podróżowania", wyjaśnia Jan Valentin, Dyrektor Generalny KAYAK w Europie. "Jesteśmy świadomi, jak ważne dla użytkowników są narzędzia do planowania podróży i stale poszerzamy naszą ofertę, na przykład o funkcję Explore, która ułatwia znalezienie interesujących miejsc w najlepszej cenie" - dodaje Valentin.
Źródło: lifestyle.newseria.pl