Rexona Inclusive to pierwszy dezodorant stworzony przez osoby niepełnosprawne i dla nich

Firma Rexona wprowadziła właśnie na rynek ważną nowość w swojej linii produktów - dezodorant zaprojektowany i zapakowany specjalnie z myślą o osobach z upośledzeniem wzroku i niepełnosprawnością ruchową kończyn górnych. Jest to pierwszy krok, jaki zrobiła jakakolwiek marka dezodorantów w kierunku włączenia osób niepełnosprawnych do grona swoich klientów.
"Rexona, jako marka, której celem jest wzbudzanie w każdym człowieku przekonania, że warto się ruszać, wierzy, że nikt nie powinien być pozbawiony możliwości doświadczania transformujących korzyści płynących z ruchu" - powiedziała Kathryn Swallow, wiceprezes Rexony. "Ponad 60 milionów osób w Stanach Zjednoczonych żyje z niepełnosprawnością, a mimo to produkty i doświadczenia wciąż nie są projektowane z myślą o tej społeczności. Dzięki Rexona Inclusive mamy nadzieję zainspirować odważne działania w całej branży, aby zapewnić osobom niepełnosprawnym równe szanse."
Nowe opakowanie ma na celu rozwiązanie problemów związanych z poruszaniem się, takich jak przekręcanie nakrętki dezodorantu, obracanie sztyftu czy naciskanie na puszkę ze sprayem - wszystkie te czynności mogą stanowić duże wyzwanie dla osób niepełnosprawnych. Nazwa produktu jest zapisana na butelce angielskimi literami, a nad nią wytłoczono wypukłe litery w alfabecie Braille'a. Opakowanie posiada również haczyk umożliwiający użycie jedną ręką, magnetyczne zamknięcia na nakrętkach, które ułatwiają otwieranie i zamykanie butelki osobom z upośledzeniem wzroku lub ograniczonym chwytem, umieszczenie uchwytu dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową oraz duży roll-on, który wymaga mniejszej liczby machnięć dla pełnej aplikacji.
Dezodorant można również napełniać ponownie, co w czasach kryzysu klimatycznego nigdy nie jest złe.
"Jako niepełnosprawna projektantka wiem, jak ważne jest włączenie społeczności od samego początku projektu" - powiedziała Christina Mallon, szefowa działu Inclusive Design w Wunderman Thompson. "Pracowaliśmy z niepełnosprawnymi konsultantami, aby zrozumieć ich bolączki związane z obecnymi na rynku dezodorantami. Następnie nasz zespół z SOUR Studios wykorzystał te informacje i stworzył wiele prototypów dezodorantów integracyjnych za pomocą drukarki 3D.
Po stworzeniu prototypów pracowaliśmy z terapeutą zajęciowym, aby upewnić się, że projekty są ergonomiczne, zanim wysłaliśmy prototypy do konsultantów, aby uzyskać ich opinie na temat tego, która wersja najlepiej odpowiada ich potrzebom" - dodaje Mallon. "Stwierdziliśmy, że konsultantom bardzo spodobała się przeprojektowana butelka (zamiast dodawania narzędzia adaptacyjnego do istniejącej butelki), więc ruszyliśmy do przodu z przeprojektowaną butelką".
Te kroki w kierunku integracji osób niepełnosprawnych mogą wydawać się niektórym trywialne, ale wprowadzenie niewielkich zmian w projektach produktów może w znacznym stopniu zmienić sposób, w jaki osoby niepełnosprawne wchodzą w interakcje z produktem i całym światem. Aby zagwarantować, że ten produkt osiągnie swoje cele w zakresie dostępności, firma Rexona we współpracy z The Chicago Lighthouse, Open Style Lab i Muscular Dystrophy Association angażuje osoby niepełnosprawne, aby przekazywały swoje uwagi i opinie na temat dezodorantu.
Mamy nadzieję, że więcej marek pójdzie w ich ślady. Wspaniała wiadomość o włączeniu polega na tym, że jeśli produkt został zaprojektowany tak, aby był bardziej efektywny dla osób niepełnosprawnych, to prawdopodobnie jest bardziej efektywny dla wszystkich. Integracja często obejmuje innowacje i myślenie przyszłościowe, które tworzą wyższe standardy branżowe i lepsze doświadczenia związane z produktami.